درمان-درد-های-پیشانی چگونه انجام می شود؟

درمان درد‌های پیشانی

همه افراد گاهی اوقات سردرد را تجربه می کنند، اما درد پشت چشم می تواند زندگی شما را مختل کند. اگر اغلب یا هر روز چنین وضعیتی را تجربه می کنید، آن تکرار ممکن است نشان دهنده چیز جدی تری باشد.

اگر سردرد شما را مجبور به تغییر روال خود کرده است، حتما با پزشک خود صحبت کنید. پزشک مراقبت های اولیه وضعیت شما را بررسی می کند و بر اساس محرک های سردرد، علائم و محل درد شما، درمان را تجویز می کند.

انواع درد های پیشانی

شایع ترین انواع سردرد سردرد تنشی، میگرن و سردرد خوشه ای است. تشخیص نوع سردرد شما برای پزشک مهم است زیرا درمان میگرن و سردرد تنشی متفاوت است. داشتن دفترچه یادداشت سردرد می تواند به شما و پزشکتان کمک کند تا الگوها و محرک های سردرد خود را جستجو کنید. در بیشتر موارد، سردرد را می توان با اجتناب از محرک ها یا با مصرف دارو کنترل کرد. از مصرف داروهای مسکن بدون نسخه بیش از ۳ بار در هفته خودداری کنید زیرا این امر می تواند باعث “سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو” شود.

سردرد

سردرد دردی است که در هر قسمت از سر شما تجربه می شود. این یک بیماری شایع است و در بیشتر موارد، علامت بیماری جدی نیست. انواع مختلفی از سردرد وجود دارد و می تواند ناشی از طیف وسیعی از موارد باشد. سردرد گاهی اوقات می تواند با بیماری یا آسیب جدی همراه باشد و پزشک شما ممکن است تصمیم بگیرد که نیاز به آزمایش بیشتر یا درمان فوری دارید.

انواع مختلف سردرد

انجمن بین المللی سردرد بیش از ۲۰۰ نوع مختلف سردرد را می شناسد. شایع ترین انواع سردرد اولیه شامل سردرد تنشی (TTH)، میگرن و سردردهای خوشه ای است.

سردردهای خوشه ای

سردرد خوشه ای نوع نادری از سردرد است اما می تواند بسیار دردناک باشد. آن ها سردردهای خوشه ای نامیده می شوند زیرا حملات معمولاً به صورت گروهی یا “خوشه ای” معمولاً در شب یا در ساعات اولیه صبح اتفاق می افتد.

علائم خود را بررسی کنید – از بررسی کننده علائم سردرد استفاده کنید و دریابید که آیا نیاز به کمک پزشکی دارید یا خیر.

سردردهای تنشی معمولاً باعث دردی می شوند که مانند یک نوار دور سر شما می پیچد. درد می تواند در جلو یا پشت سر شما شدیدتر باشد.

سردردهای سینوسی

باعث درد در ناحیه پیشانی، گونه ها و بینی می شود. سردردهای سینوسی معمولاً علائم دیگری مانند گرفتگی یا آبریزش بینی دارند و حواس بویایی و چشایی شما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

سردردهای میگرنی

می توانند باعث نبض دردناک یا ضربان در سر شوند و ممکن است باعث تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا شود.

درمان و کنترل دردهای پیشانی

بسیاری از افرادی که سردردهای معمولی را تجربه می کنند، برخی از علائمی را که نشان می دهد سردرد در شرف ظهور است را می شناسند. ممکن است این زمان مناسب برای مصرف داروهایی باشد که پزشک برای شما تجویز کرده یا بدون نسخه خریداری کرده اید. همچنین ممکن است امتحان کنید:

• دراز کشیدن در یک اتاق تاریک و ساکت
  • خوابیدن
  • قرار دادن یک پارچه سرد یا گرم در پشت گردن یا روی پیشانی خود
  • قدم زدن در هوای تازه

*بهترین راهکار درمانی مراجعه به بهترین فوق تخصص درد حاضر در کلینیک های درد معتبر در تهران یا شهر محل سکونت تان است تا با جدیدترین روش های درمان هم چون درمان با RF بتوانند شما را از شر درد های از این دست خلاص کنند. در ادامه نیز می توانید ویدئوی مربوط به انجام این نوع عمل بدون جراحی و درمان درد را به مشاهده کنید.

سوالات متداول

در ادامه می توانید از طریق فرم زیر به صورت کاملا محرمانه با دکتر آریانی متخصص درد در تهران ارتباط برقرار کنید.

نام و نام خانوادگی
شماره تلفن
متن پیام
The form has been submitted successfully!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

در نتیجه

برای دستیابی به بهترین روش درمانی و رهایی هر چه سریعتر از هر گونه درد می توانید با مراجعه به این نوع کلینیک های تازه تاسیس درد در تهران یا در سراسر جهان از روش های درمانی نوین بهره مند شوید.